fbpx

Thursday 13 April

MOMO 2018

SOHN

electro-R&B

[:en]There are four things you need to know about SOHN:

1. You pronounce it as ‘sonn’.

2. If you move from London to the mountains of Austria while picking up some Viennese electronica on the way, than this is what you’ll sound like.

3. ‘This’ being a thick rug of analogue drums and synths, woven with SOHN’s words and carefully strewn with meaningful blots of quiet.

4. Rennen: the title of his latest record and the one you should get straight away.

“Straddling the worlds of electronica and nu-R&B, British musician Christopher Taylor’s output can be loosely divided into two separate entities”
– The Guardian –

https://open.spotify.com/artist/6XZYAWJLL8UIbxAqjKj3cg[:nl]

MOMO18 wordt geopend op donderdag 19 april met onder meer een concert van de Britse zanger / producer SOHN.

Drie jaar geleden brak SOHN door met zijn briljante Tremors, een fraaie en gelaagde elektro-R&B plaat die eens te meer bewijst dat hitgevoeligheid en het gewaagde experiment elkaar niet hoeven uit te sluiten. Met liedjes als Artifice en The Wheel vangt de in Oostenrijk wonende Brit een prachtige sound van onderkoelde drummachines en analoge synths, soms bijna geometrisch qua karakter.

Dat staat schril in contrast met Taylor’s expressieve stemgeluid. SOHN mag zich samen met James Blake en Mount Kimbie rekenen onder ‘de moderne songwriter’, een manusje van alles die zijn muziek zelf produceert, inspeelt en uitvoert, en daarbij de nieuwste technologische middelen inzet.

Het nieuwste album RENNEN trekt de sound van SOHN wat breder en extremer uiteen dan voorganger Tremors. Het zware industriële Hard Liquor toont schimmen van gospel, terwijl een track als Primary juist ambient en onderhuids klinkt als Caribou. De titelsong is een experimentele pianosong die zo uit de pen van Radiohead had kunnen komen. SOHN kiest voor de spannende en onvoorspelbare richting en dat gaat zonder twijfel smullen worden vanavond.

“Straddling the worlds of electronica and nu-R&B, British musician Christopher Taylor’s output can be loosely divided into two separate entities”
– The Guardian –

https://open.spotify.com/artist/6XZYAWJLL8UIbxAqjKj3cg?si=zUIIQBT2TaeCRDcFvrc14A[:]

Also check